با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها و افزایش ناگهانی قیمت حامل های انرژی بازار سیمان استان شاهد ورود انواع سیمان از استان های همجوار و گاه دورتر بود ، از سوی دیگر به بهره برداری رسیدن همزمان بسیاری از طرح های افزایش تولید در کارخانه های سیمان کشور باعث گردید تا به طور قابل ملاحظه ای میزان عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد . واحد فروش شرکت سیمان خوزستان که خود را با چالشی بزرگتر مواجه می دید ضمن بکارگیری همه توان نرم افزاری خود که نیروهای مجرب این شرکت هستند با انجام نشست ها و رایزنی ها و همفکری های مفید و موثر با قدرتمندترین شرکای اقتصادی خود یعنی عاملان فروش و توزیع سیمان در استان و برپائی جلسات هم اندیشی با دست اندرکاران امر حمل و نقل و نمایندگان باربری ها توانست چنین تقاطع حساس و دشواری را باموفقیت پشت سربگذارد .
در این میان روی آوردن به بازاریابی علمی و انجام عملیات کارشناسانه در حوزه بازاریابی و فروش با طراحی بخش مهندسی فروش باعث گردید تا در سال 91 رتبه اول صادرات و تحویل سیمان را در هلدینگ فارس و خوزستان و جایگاه سوم را در کشور کسب نماید . رسیدن به چنین جایگاهی و صعود از رتبه هفتم در سال 90 به رتبه سوم در سال 91 بهترین گواه بر تغییر نگرش سنتی به علمی و مدرن در امر فروش و بازاریابی است . نکته دیگر که در خصوص صادرات سیمان به کشور عراق قابل ذکر است اینکه نام شرکت سیمان خوزستان امروزه از جنوب تا بخش هائی از مناطق مرکزی کشور عراق برای مصرف کنندگان و دست اندرکاران طرح های عمرانی و سیمان بر نامی آشنا و قابل اعتماد است .
طبق پیش بینی های انجام شده و با توجه به بالا بودن سرانه مصرف سیمان در عراق و همچنین تثبیت جایگاه « برند » سیمان خوزستان چنین به نظر میرسد به لطف همه عوامل در هر دو خط تولید سیمان خوزستان در سال 92 میزان تحویل به 2/450/000 تن برسد که از این مقدار 1/050/000 تن صادر گردد و حدود 1/350/000 تا 1/400/000 تن نیز به مصرف کنندگان داخلی در هر سه بخش عمرانی ، سیمان بر و مردمی عرضه گردد که تحقق این هدف به حول و قوه الهی و با عملی شدن برنامه های دقیق مدیریت ارشد شرکت و همت والای کارکنان دور از دسترس نخواهد بود . واحد فروش شرکت سیمان خوزستان اعتقاد راسخ دارد که ارتقای جایگاه « برند » و جلب اعتماد مصرف کنندگان با حفظ و ارتقای کیفیت محصول عملی خواهد بود .
در همین راستاست که این دو گروه را به حق شرکای اقتصادی و سفیران شرکت دانسته ایم . واحد فروش سیمان به جهت تسهیل در امر فروش سیمان به ویژه برای عاملان فروش اقدام به راه اندازی سامانه پیام کوتاه و همچنین پورتال مشتریان نموده است که رضایت این عزیزان را باعث شده است. شایان ذکر است که این واحد همواره از طرق مختلف در پی جمع آوری آراء و پیشنهادها و انتقادات مشتریان و مصرف کنندگان می باشد با این امید که بتوانیم با همیاری و هم اندیشی یکدیگر گامهائی بلندتر در ارائه خدمات هر چه بهتر و سریعتر به هموطنان عزیز و مشتریان این محصول در فراسوی مرزها باشیم و هر کس به سهم خود اعتلای نام بلند ایران را باعث گردد .

 

 

 

 

  


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0