• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ 
  • تعداد بازدید : 916
  • کد خبر : ۲۲۷۴
سیمان تامین چهاردهمین شركت سیمانی در دنیا

دومین نشست خبری رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در هفته جاری با حضور عزت اله زنگنه معاون مالی و پشتیبانی، مجید وفاپور معاون امور شرکتها و مجامع و اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، در این نشست جمارانیان مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین گفت: سیمان تامین از زیرمجموعه های شستا محصوب می شود. در حال حاضر 45شرکت زیر مجموعه داریم که از این تعداد 30شرکت به صورت مدیریتی و 15 شرکت به صورت سهامداری اداره می شود. از ازین 45 شرکت 26شرکت در بورس بوده و 19 شرکت غیر بورسی هستند. ارزش کل پرتفو سیمان تامین 23 هزار میلیارد تومان برآورده شده است.
او در ادامه تصریح کرد: شرکت های زیر مجموعه ما در سه حوزه سیمان، ساختمان و حمل و نقل فعالیت می کنند. در بخش سیمان بزرگترین هلدینگ هستیم، به طوری که 30درصد تولید و فروش سیمان کشور از سوی سیمان تامین انجام می شود. ایران هشتمین کشور تولید کننده سیمان در میان کشورها بوده که شرکت سیمان تامین رتبه 14 جهانی را به خود اختصاص داده است. در بخش عمران چهار شرکت مدیریتی داریم. چهار هزار و 500 میلیارد تومان ارزش یکی از این شرکت ها بوده است.
مدیرعامل سیمان تامین بیان کرد: در بخش ساختمان شرکت ایران سازه از شاخص ترین شرکت های زیر مجموعه ما بوده که در زمینه هتل سازی و ساخت و ساز برج های مسکونی فعالیت می کند. در خصوص این شرکت می توانم بگویم که ایران سازه در سال 98 هیچکدام از واحدهای تکمیل شده خود را نفروخته و این مهم را به سال 99 موکول کرده است. در بخش حمل و نقل نیز شرکت حمل و نقل آبادان بوده که 30درصد حمل کالاهای اساسی کشور از سوی این شرکت انجام می شود.
جمارانیان گفت: در رابطه با اطلاعات مالی حوزه سیمان هزار و 121 میلیارد تومان سود تجمیعی ما بوده که نسبت به سال گذشته 126درصد رشد داشته است. در سال 98 معادل 18درصد افزایش مقداری فروش را داشتیم. سهمی که سیمان تامین از این میزان داشت دو برابر سایر رقبا بوده است. حذف بخش عمده ای از تخفیفات از جمله اقدامات ما در سال مالی 98 بوده از سویی دوره وصوصل مطالبات کاهش یافته و از 150روز به 40روز رسید. با نقدینگی حاصل شده مواد اولیه را به جای اعتباری به صورت نقد خریداری کردیم. از دیگر اقدامات ما کاهش هزینه های مالی بوده است.

او افزود: شرکت آبیک از جمله بزرگترین تولید کنندگان سیمان در کشور و خاورمیانه بوده با زیان انباشته مواجه بود. بدهی های ارزی این شرکت زیان این شرکت را افزایش داده بود به طوری که در سال 97 تصمیم به انحلال این شرکت داشتند. وام های ارزی آن را به نرخ ریالی زمان دریافت وام تسویه کردیم.در سال 98 این شرکت از زیان خارج شده و هم اکنون 100 میلیارد تومان سود انباشته دارد. قصد داریم این شرکت را در سال جاری وارد بورس کنیم. سود سهام شرکت سیمان تامین از سال 92 دریافت نشده بود که در سال 98 تمامی این میزان وصول شد. پایان سال 98 با ساختار مالی مطلوبی مواجه بودیم که مجموعا سود خوبی را عاید شرکت کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین توضیح داد: معوقات از سال ۹۲، در سال ۹۸ وصل شده و ریالی از شرکت‌های زیر مجموعه طلب نداشته و بدهکار نیستیم. میزان سود تلفیقی در سال ۹۸ به عدد ۱۳۵۳ میلیارد تومان می‌رسد که به نسبت ۴۷۱ میلیارد تومان سال ۹۷، افزایشی ۱۹۱ درصدی داشته است.
جمارانیان در خصوص افزایش سود در سال ۹۹ گفت: ساختمان‌های تکمیلی در ۹۸ انجام و در ۹۹ فروش آن اضافه خواهد شد. همچنین ۱۰۰ درصد از شرکت سیمان الاماره واقع در کشور عراق، متعلق به سیمان خوزستان، بهبهان و فارس نو، در دو ماه آخر سال ۹۸ تولید آزمایشی را از سر گذراند و در سال ۹۹ با ظرفیت کامل مشغول به کار شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین همچنین به دو اقدام در دستور کار سال ۹۹ اشاره و عنوان کرد: مهمترین اقدام بورسی کردن شرکت آبیک بوده که از ۲ هفته اخیر امور آن در حال انجام شدن است. این شرکت “ایجادی” بود فلذا پس از ارزش گذاری، سود خالص مستقیما نصیب مجموعه خواهد شد.

جمارانیان خاطرنشان کرد: شرکت سیمان العماره از جمله زیر مجموعه های ما بوده که 100درصد سهام آن را در اختیار داریم. در سال 98 ساخت آن تکمیل شده و از ابتدای سال 99 با ظرفیت کامل به بهره برداری رسید. حاشیه سود ناخالص شرکت در سال مالی 98 به 41درصد افزایش یافته و سود عملیاتی نیز 37 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش داشت. در خصوص افزایش نرخ در این صنعت باید بگویم که وزارت صمت با درصد افزایش نرخ پیشنهادی انجمن و سندیکا موافقت نکرده و 20درصد افزایش صورت گرفت که البته تا پایان سال نخواهد بود. سال گذشته 2 و نیم میلیون تن سیمان و کلینکر صادر کردیم که با ممنوع شدن صادرات به کشور عراق با مشکلاتی مواجه شدیم اما سعی کردیم کشورهای آی او اس و روسیه را جایگزین آن کنیم.
مدیرعامل شرکت سیمان تامین در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه های انجمن سیمان برای خروج این صنعت از گروه ج دربراه قیمت گذاری دولتی گفت: مشکل ما قیمت گذاری نیست اتفاقا معتقدیم آزاد سازی قیمت در این صنعت به نفع شرکت ها نخواهد بود. معتقدیم این قیمت گذاری نه از سوی دولت بلکه باید از سوی انجمن صورت بگیرد. تا قبل از 10 سال گذشته تقاضا به مراتب بیش از عرضه بوده است اما از ده سال گذشته این روند معکوس شد.
لازم به ذکر است عرضه اولیه سهام این شرکت روز چهارشنبه انجام خواهد شد. حداکثر سهمیه هر کد ۸۰۰ سهم و دامنه قیمت ۱۴۹۰۰ تا ۱۵۷۵۰ ریال خواهد بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0